torsdag 8 januari 2015

Från Gym VD till Internet Nörd.

God kväll. 

Jag satt och tänkte vidare på mitt förra inlägg. 

Varför jag valde att testa att jobba med marknadsföring på internet.

Jag kan jobba när jag vill och hur mycket jag vill. Men målet är högst ett par timmar per dag och ändå få en bra inkomst.
Är det möjligt? JA.

OM DU gör på rätt sätt.

Varför kom jag då in på detta.?

JAG har alltid varit sökande och strävat efter att få allt bättre.  Bättre ekonomi och mer fritid med familj är den största drivkraften. 
Vem vill inte det.??  Tror alla jag frågar vill ha det så!

Tidigare har jag haft 2 egna företag.  Det senaste var att jag startade ett gym och var VD och drev det.  Jag har alltid varit intresserad av träning och har alltid tränat mycket.  Men så lite som jag tränade som när jag drev mitt gym så lite har jag aldrig tränat.

Var jobb jämt. Jag menar verkligen jämt.
Marknadsföring,städning, Sköta utrustningen, skicka fakturor, möten,
PT  mm.  Listan kan göras lång.
Hela tiden vara på g och ligga steget före. 
Marknadsför man inte regelbundet dippade det direkt.   Pengar ska in, hyror och leasing  mm ska betalas.  Blir såklart en press och inre stress. Jag lärde mig marknadsföring  och hur bra det var att marknadsföra på sociala medier.
Jag gillade det men tiden fanns inte så kunde inte lägga ner min själ i det. 

Det som hände var att jag hamnade på akuten med bröstsmärtor med 3 månader sjukskrivning som följd till detta.

Jag var utarbetad av inre stress.

Min dröm hade allt varit att få starta ett eget gym  men nu började jag någonstans tänka på att släppa min dröm.  Var det värt detta?  Riskera hälsan.
Nej såklart inte.

Jag började söka efter andra möjligheter.
Måste ju finnas något som ger mig mer.  Bättre arbetsförhållande och mer betalning för det man gör.

Googlade runt och sökte efter möjligheter.  Hittade massor om att jobba hemifrån.  Jobba ett par timmar om dagen och byt din livsstil mot ett friare liv med mer fritid.  Hmm perfekt.
Men Detta kan ju inte  stämma, tänkte jag. Jag har ju alltid jobbat hårt.

Men jag fick kontakt med en kille som presenterar detta för mig. Nja tänkte jag fortfarande.  Kan detta verkligen vara sant.

Jag tvekade. 
Men till slut tänkte jag att jag ger det en chans. 
Från den dagen ångrar jag inte sekund att Jag tog det steget.

Det slutade med att jag sålde min dröm, min gymverksamhet.

Jag började med och mer Arbeta med detta internet koncept.

Driver idag företag inom Digital marknadsföring.
Men är inte alls samma villkor som på mina andra verksamheter.

Detta är mycket mer avslappnat.

Det kan verkligen vara möjligt. 

Jag har dock arbetat långsiktigt  och har hela tiden haft i fokus att trygga min framtid.  Jag tror inte man ska Skynda fram ett företag.  Utan jobba i små steg Hela tiden  och ta bit för bit. Ha tålamod och lägg upp en plan för din framtid.

Ha ett mål i sikte,  fokusera på det,  låt inget hindra dig.   Jobba i din takt vad du klarar och bygg en stabil grund.

Det är en del av erfarenheter jag fått med mig.

Detta internet koncept kan alla Göra. 
Du behöver inte vara företagare sedan tidigare.
Allt redan uppbyggt  av professionella entreprenörer. Finns ett färdigt system  att bara hoppa in i.  Jag har support 24 timmar av dygnet.  Jag får all utbildning jag behöver för att lyckas.  Jag får en färdig affärs idé.  Dessa saker har jag inte fått  tidigare i mina verksamheter.

Varför uppfinna hjulet en gång till..

Detta är mitt 3 företag så har verkligen testat och kämpat.   3 gången gillt. 

Jag kommer nog aldrig bli en blondinbella med denna blogg. 
Men jag har fått mycket erfarenhet både positiv och negativ och det delar jag gärna med mig av.

Jag tycker alla ska få en chans till det bättre. 

Och det finns mycket skit ute på nätet men allt är inte hype och båg. Många lovar guld och gröna skogar. 
MEN.

OCH varför återigen uppfinna hjulet en gång till.

Ta hjälp med tips och idéer.
Det finns möjligheter också. 

Ingenting är gratis så lovar någon det så tror inte jag att det kommer bli framgång.  Jag tror fortfarande på att man får vara beredd på att satsa lite och jobba för att få framgång. 
Men man kan Jobba på olika sätt för att nå dit.

Jag har äntligen hittat mitt.

Hoppas vi hörs vidare

Mvh Tobias

Kontakta gärna mig på

Tobiasonlinemarketing@gmail.com

Skype: T.johansson80

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar