fredag 9 januari 2015

Förvandla stora berg till små backar.

Vill börja med att tacka för bra respons på mitt förra inlägg.
Kul när ni gillar. 
I dagar är fredag Igen.  Man blir helt dag vild efter att helgdagar.


Kan man med hjälp av sina tankar få det man vill?


Genom att varje dag tänka vad du vill få ut av ditt liv,  kan bli väldigt jobbigt.  Speciellt om du känner att du inte kan närma dig dina mål. Det blir då frustration.  Och den frustrationen kan sedan leda till inre stress.  Och det blir inte bra alls.

Men.

Tänk istället på sätta upp målbilder i huvudet.  Tänk en bild hur du vill ha det inom en rimlig tid.
Tänk på denna bilden varje morgon och varje kväll.

Man bör ha ett mål att sträva emot. 




Och målbilder är Jättebra för dina tankar att fästa sig i ditt undermedvetna. När saker finns i ditt undermedvetna så händer det saker som gör att du jobbar automatisk mot dina mål.
Din vilja finns där utan att du behöver tänka så värst mycket på det hela tiden.
Men släpp att det måste gå.


Det kommer till slut att gå om du har tålamod och gör något åt det varje dag.
Det behöver inte vara mycket, men gör någon sak varje dag som gör att du kan komma närmare dina mål.

Med andra sätter du upp delmål.
Sätt upp små mål som du ska nå för att till slut kunna nå ditt stora mål.
När du delar upp det såhär blir allt mycket lättare. 
Det blir inte ett stort berg att bestiga direkt utan du tar några backar i taget. 

Stanna och njut och vila där mellan.
Så finns det kraft att bestiga  nästa backe i ditt delmål.
Om det tar en dag eller en vecka eller ännu längre mellan backarna är upp till dig hur snabbt du vill upp.
Men kom ihåg att du ska uppför hela berget.
 Du ska inte springa upp för då kanske  Du inte orkar hela vägen.

Små steg i taget,  hämta andan, fler steg.





Jag har läst mycket idrottspsykologi och varit aktiv ledare i många år och även aktiv idrottare.


Jag har även läst mental träning med Lars-eric Uneståhls program Pumt.
Dessa har jag läst för min egen skull, alltså inte för professionellt bruk.

Detta har hjälpt mig att bestiga mina berg.
Men det finns hela tiden fler berg att bestiga så för att orka rekommenderar jag att fylla på mental energi regelbundet.

I den i verksamhet jag jobbar i dag med mitt företag finns det en suverän ledarskapsutbildning att använda sig av. 
Utan den hade jag aldrig nått mina mål i min nuvarande verksamheten.



My Banner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar