onsdag 21 augusti 2013

Vänta inte med att starta företag

Vänta inte med att starta företag. Vad är anledningen till att du väntar? I mina tankebanor så finns det inte så mycket risk, du behöver inte nämnvärt mycket pengar, ca en tusenlapp och lite tid. Sen är företaget igång.
Men trots att det idag är enklare än någonsin att starta företag väljer folk att skylla ifrån sig.
Antingen hör jag ”Det innebär alldeles för stor risk för mig att starta företag” eller så hör jag ”Näe, det där med företag, det är inte min grej riktigt”. Andra citat jag hört är ”Företag, nja det kostar för mycket pengar”. Fast den bästa reaktionen är ändå ”Hahahaha, skulle jag starta företag???? Nä du… det kan inte jag”. Säg orden ”Det kan inte jag” tyst för dig själv och tänk efter vad det betyder… Antingen betyder det att man verkligen inte kan eller att man inte vill kunna. För är det så att man inte kan starta företag, vad hindrar det då den personen från att lära sig?
- J
Gnällets land
Ofta hör jag nämligen hur folk gnäller här i Sverige. Vi är nog bland de bästa på att gnälla. Varje dag på facebook är det folk som gnäller och det känns som vi lever i ett land där det är kutym att gnälla. Varför skall det vara så?Antingen är det någon som har fruktansvärt ont och då är tycker folk synd om denna, eller så har någons barn varit otroligt jobbigt och då skall man ha medlidande. Men det man sällan gnäller på på facebook, men som man gärna tar face to face är att gnälla på sin lön. Ofta när jag pratar med vänner så gnäller dem på sin lön. ”Det där skitstället har sån usel lön så det går knappt att leva på den och cheferna…. ja de bara roffar åt sig på min bekostnad”. Tyvärr kan jag inte få något särskilt medlidande då dessa personer ofta har all makt i världen att påverka sin lön rätt så markant. Mitt råd till alla som gnäller är starta företag.
'
Kolla på denna länk,klicka här för mer information.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar