lördag 31 augusti 2013

Svenskarna drömmer om mer fritid

Många skulle vilja gå ner i arbetstid. Men törs inte av rädsla för att karriären ska bli lidande. Samtidigt får vi allt svårare att koppla av på den begränsade fritid vi har. Det konstaterar sociologen Paul Fuehrer i en aktuell doktorsavhandling.


Tid är pengar, pengar är makt, makt över din tid! 
För vad är pengar om du saknar tid att använda dem? Får du verkligen ut tillräckligt per penning spenderad? 



Jag är en pappa  i 30 årsåldern och make med två barn i skolålder, villa, bilar, amorteringar och kostnader - ganska lik många andra i det hänseendet. 
Vad jag däremot under senare år har insett är att en privatekonomi med mer trygghet, utrymme och frihet är något värdefullt att sträva mot. Många mer än jag behöver sätta sig ned och fundera igenom vilka prioriteringar som är viktigast och vilka som egentligen inte spelar någon roll. För egen del har jag insett att det värdefullaste jag äger - tiden - byter jag bort mot pengar. Dessa pengar är därför synnerligen värdefulla. Jag vill att de ska ge god utväxling -jag vill ha mer nytta och glädje med min tid.

Jag jobba med detta koncept dels
:att trygga min framtid
:kunna jobba när jag vill och hur mycket jag vill
:dela mer fritid med familjen
:tjäna pengar

Stämmer dessa bra på dig också.?

Kolla videon för att få mer information hur du kan börja jobba med detta koncept och bli en team partner till mig.

Klicka här

Ha en bra Lördag
// Tobias




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar